Velkommen til oktober og november velkommen til efteråret med de smukke farver i naturen og velkommen til mere hygge indendørs end udendørs.
Vejret er anderledes end det vi har kendt i mange år, så vi kan bestemt ikke regne med at kalenderen og vejret hænger sammen. Sommer kom sent i år men til gengæld har vi haft glæde af solen og lyset ganske længe. I skrivende stund sent i september er det over 20 grader om eftermiddagen. Men efteråret banker på og vi benyt ter jo enhver lejlighed til at feste sammen Så efteråret fejrer vi med et brag af en oktoberfest den 23. oktober. Det ser jeg frem til!
Som du kan læse andetsteds i bladet her, så prøver vi igen at afholde valg til Beboer Pårørenderådet. Valget er den 24. oktober. Det er mit håb, at nogen har lyst og overskud til at lade sig vælge til rådet Det gælder både beboere og pårørende. Rådet behandler generelle spørgsmål og varetager beboernes og de pårørendes interesser så rådet er med til at skabe det bedst mulige Hareskovbo inden for de rammer vi har. Rådet mødes, som udgangspunkt tre gange om året og jeg er rådets sekretær. Til møderne deltager også afdelingssygeplejerskerne og Tine fra administrationen der er referent.
Klik her og læs den elektroniske udgave af Hareskovbonyt oktober / november 2024.

Sommer, sommer og sol, udendørshygge og smukke blomster i krukker og bede, sommeren er i sandhed over os og det betyder, at vi kan bruge Hareskovbos udendørsrum meget mere. Lyset og solen gør os godt også selv om man sidder i skyggen under parasollerne, så kom endelig ud!
Sommeren og de lyse nætter er over os. Der er plantet blomster på terrasserne, og jeg kan se, at flere er ude og nyde solen og måske fuglenes glædessang. Mange har allerede været med ude på årets sommerture og endnu flere har det til gode hen over de næste måneder. Det er hyggeligt at høre om oplevelserne på turene.
Påsken og foråret er ankommet og det er dejligt efter en lang, kold og mørk vinter! Nu kan vi sammen glæde os til at solens stråler får magt og vi kan nyde naturens dejlige forvandling og farveskift.
Så er det nye år 2024 skudt godt i gang og vi er allerede nået en måned ind i året. Et år der fra begyndelsen overraskede idet vores dronning valgte at abdicere og overlade tronen til sin førstefødte.
Det er december, det er julemåneden, og vi har allerede midt i november taget hul på forberedelserne. Der er jo meget, der skal nås, inden vi den 24. december samles om den hyggelige og traditionsrige julemiddag.
Vi arbejder på højtryk med at forberede installation af nyt kaldeanlæg i hele huset. Desværre har vi haft alvorlige udfordringer med det firma der har fået opgaven, så det arbejde, der skulle være påbegyndt i denne uge, har jeg valgt at stoppe af hensyn til sikkerheden og trygheden omkring brugen af systemet. Firmaet har forstået mine bekymringer og ser ud til at rette op på det påklagede.
”Tak for sidst” vil jeg gerne sige til alle, der var med til musikfestivalen i juni! En helt særlig tak til de pårørende, der kom og var med. Desværre var det ikke ret mange, og vi går nu i gang med at forsøge at finde ud af, hvad årsagen kan være til den manglende opbakning – hvis du som læser har en idé til, hvad vi skal gøre anderledes – hvad der skal til, for at flere har lyst til at komme, så hører vi meget gerne om det.
Når jeg fortæller, at jeg arbejder på et plejehjem, så får jeg nogle gange spørgsmål som ”er det ikke trist?” eller ”er det ikke kedeligt?” og jeg bliver lige forundret over spørgsmålene hver gang. Jeg elsker at være på Hareskovbo, og kedeligt kan man bestemt ikke sige vi har det. Selvfølgelig er der triste oplevelser, men livet er jo ikke altid ”en dans på roser”. I øjeblikket taler jeg med mange, der kommer glade hjem fra en af de mange sommerture, og jeg hører om, hvordan der bliver oplevet, spist og hygget i stor stil. Det lyder hverken trist eller kedeligt.
Det er forår! Vi har lige taget hul på sommerhalvåret og selvom vejret stadig kan være gådefuldt, så har lyset fordrevet mørket og snart kan vi igen nyde eftermiddagskaffen på terrasserne og opleve den livgivende sols varme stråler i ansigtet.